امام مهدي (عج): هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند.
 
پنج شنبه 09 فروردین 1403
 
 
Thursday, March 28, 2024
18 رمضان 1445
 

نخستین دانشنامه مجازی فقه و اصول شیعی افتتاح می‌شود

آغاز ثبت نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث

کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه: امنيت جهاني بدون سلاح هاي کشتار جمعي

هم انديشي جوان ياوران

جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي



نظر شما درباره ي محنوي سايت چيست ؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف






اخبار

گامي بلند در مسير توسعه ديپلماسي جواني

ايران ميزبان وزراي جوانان کشور هاي عضو اکو

با توجه به اهداف اکو و برای تحقق همکاری ها و همچنین با نظر به تصویب پیشنهاد مطرح شده برای تأسیس مرکز مطالعات جوانان اکو از سوی چهارمین نشست هیات امنای مؤسسه فرهنگی اکو که در تاریخ 21 مارس 2009 در مزار شریف برگزار شد، اجلاس وزرای مسئول امور جوانان کشورهای عضو اکو برگزار مي گردد./علاوه بر ۱۰کشور عضو وزراي جوانان کشورهاي سوريه ُلبنان و عراق نيز در اين اجلاس حضور خواهند يافت.
کد : 436 تاریخ : 9:14 - 25 آبان 1389 تعداد بازدید : 14845

حوزه جوانان به دليل حساسيت، پيچيدگي و چند بعدي بودن، از جمله حوزه‌‌هاي اجتماعي است که نه تنها در بعد ملي نيازمند عزم، اجماع نظر و نگرش فرابخشي در ميان سياست‌‌گذاران و برنامه ریزان اين حيطه است بلکه در دهة گذشته بعنوان يکي از چالش‌‌هاي جهاني پيش�? روي جامعه بين‌‌المللي نمود يافته است.

با توجه به اهمیت این حوزه، در اکثر کشورهای دنیا (بیش از 80 کشور) که دارای جمعیت جوان بالایی هستند، یک ساختار دولتی مجزا یا مشترک با هدف رسیدگی به امور جوانان به طور تخصصی و برنامه ریزی شده و بهره گیری از ظرفیت های عظیم نسل جوان و نیز کاهش مسائل پیشاروی آن، تأسیس گردیده است. کشورهای منطقه اکو نیز با توجه به جمعیت جوان بالای خود، در این راستا اقدام نموده اند و ساختارهای مشخصی را جهت رسیدگی به امور جوانان بنا نهاده اند.

نظر به توجه و برنامه ریزی نهادهای بین المللی برای حوزه جوانان و برگزاری همایش ها و رویدادهای گوناگون جوانان در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی با حضور نمایندگان دولتی و غیردولتی، این امر ضروری است که نهادهای مسئول امور جوانان در کشورهای منطقه اکو به منظور تبادل تجربیات و آشنایی با برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در زمینه ساماندهی امور جوانان خود با یکدیگر همکاری و تعامل کنند. بر این اساس، برگزاری نشست های منظم با حضور مسئولان، متخصصان، کارشناسان و پژوهشگران حوزه مسائل جوانان در کشورهای منطقه، فرصت لازم را فراهم خواهد نمود تا اطلاعات و تجربیات به دست آمده در این حیطه مبادله گردیده و شناخت و آگاهی از وضعیت توانمندیها و چالش های حوزه جوانان منطقه افزایش یابد.

با توجه به اهداف اکو و برای تحقق همکاری هایی که در بالا اشاره گردید و همچنین با نظر به تصویب پیشنهاد مطرح شده برای تأسیس مرکز مطالعات جوانان اکو از سوی چهارمین نشست هیات امنای مؤسسه فرهنگی اکو که در تاریخ 21 مارس 2009 در مزار شریف برگزار شد، اجلاس وزرای مسئول امور جوانان کشورهای عضو اکو به شرح ذیل برگزار خواهد شد:



مکان و تاريخ برگزاري:

اجلاس وزرای امور جوانان کشورهای عضو اکو در تاریخ 9- 8 آذر ماه 1389 (برابر با 30- 29 نوامبر 2010) در تهران برگزار خواهد گردید.



اجلاس شامل دو بخش به شرح زیر خواهد بود:

الف) اجلاس وزرای امور جوانان

ب) نشست مقدماتی با حضور کارشناسان ارشد امور جوانان

ج) سایر برنامه های جانبی


پیوند مطلب


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   


Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
 اجراء :
ارمغان داده پرداز